Проблемите с автомагистрала „Струма“ се коренят още в нейното започване в периода 2006-2008 г., заяви пред БНТ председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Георги Терзийски.
„Принуждаваме се да усложняваме пътуването на хората, за да ремонтираме тази явно недобре направена магистрала в онзи период“, изтъква Терзийски. „Поради това се налага да се правят ремонти на ремонтите и да се правят гаранции на тези ремонти“, добавя още председателят на АПИ.
По неговите думи още в понеделник движението по „Струма“ е било възстановено към 18:30 ч. след двудневна „усилена работа“
„Скатът е обрушен изцяло. Замрежен е с нова мрежа. Няма опасност за преминаващите“, посочва Терзийски.
Той добави, че АПИ ще почиства превантивно джобовете на предпазните мрежи и чрез наблюдения ще се установява риска от срутване.
„По време на изграждането на тази магистрала през 2006-2008 г. експертите установяват, че има пропуски, свързани както с технологията по преминаването през траншеите, така и по отношение на укрепването на откосите“, заяви Терзийски.
Относно срутището в Искърското дефиле Терзийски заяви, че експертите са категорични – тези процеси не могат да бъдат предвидени.
Според него 3 години е гаранцията на ремонта на отсечката от магистрала "Тракия", който започва днес.
Терзийски посочи, че срутищата се образуват за кратко време заради резките температурни амплитуди и овлажняването на скатовете. По думите му експерти извършват денонощни огледи за рискови процеси.
Председателят на АПИ коментира и бюджета и разходите на агенцията. За 2020 година бюджетът и изразходваните средства са в пъти повече спрямо 2019 г., посочва Терзийски.
Според него толсистемата и в момента генерира приходи, които ще се увеличават. Кризата, която настъпи, промени обема на превозите, специално тежкотоварните намаляха с 30%, изтъква той.
„Оперативните разходи не надвишават 20 млн. лв.“, сподели Терзийски, добавяйки: „Приходите от тол такси и винетки са близо 400 млн. лв.“.
Той посочи, че парите за ремонти на пътищата „невинаги са достатъчни, особено за ремонти на третокласната пътна мрежа“.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Мадона и Гай Ричи се събраха за първи път близо 20 години след трудния им развод
Любомир Николов за камерите в училище: За първи път се сблъсквам с нещо подобно
Ива Митева: Най-подходящ за служебен премиер е омбудсманът
Как любимата поп звезда на Путин се превърна в "най-мразената жена в Русия“
Пламен Димитров: Индексацията на заплатите спрямо инфлацията ще бъде в рамките на 4–5%